jak rozluźnić mięśnie dna miednicy

jak rozluźnić mięśnie dna miednicy

W większości wypadków z przeszkodami z mięśniami dna miednicy borykają się kobiety po porodach, lecz zdarzają się też mężczyźni, którzy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te przede wszystkim odpowiadają za szansę wstrzymywania pragnień fizjologicznych. Nawet podczas silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy powinny poradzić sobie z tym problemem. Jeśli jednak na skutek większego wysiłku, czy także kaszlu i śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, nieodzowna jest ich fizjoterapia.

mięśnie dna miednicy po porodzie

Często okazuje się, że to właśnie dzięki odpowiednim ćwiczeniom wolno wybitnie szybko wrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym właśnie kobiety po porodach naturalnych i cesarskim cięciem, które uczęszczają na fizjoterapię. Niesłychanie ważne jest, aby ćwiczyć regularnie, najpoprawniej każdego dnia. W owym czasie wolno liczyć na w zasadzie imponujące efekty.
Istnieje możliwość wzmacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, bądź też samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą szansę decyduje się większość pacjentów, u których zdiagnozowano problem. W jaki sposób może się wykonywać takie ćwiczenia, żeby były jak najbardziej skuteczne?
Na początek zaleca się łatwe ćwiczenie, jakie bazuje na skurczeniu oraz rozkurczaniu mięśni. Najprawidłowiej robić to w pozycji leżącej, a z w pewnych sytuacjach również w stojącej. Przerwa między skurczami powinna trwać dwa razy dłużej niż one same. Najprzyzwoiciej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po kilka sekund oraz rozluźniać je swobodnie. Zaleca się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Należałoby pamiętać o tym, że pośladki, uda i brzuch w czasie ćwiczeń powinny być do głębi rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy i opuszczanie go. Powietrze winno być nabierane przed skurczem, a w następnej kolejności wypuszczane podczas rozkurczania mięśni, pomału. Istotne jest, żeby nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze wyniki powinny pojawić się już po około sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wtedy można zmniejszyć częstotliwość do jednej lub też dwóch serii, lecz najprzyzwoiciej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Wiele osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie oraz sprawność seksualną. Dotyczy to także mężczyzn, którzy czasem wstydzą się mówić o swoich komplikacjach bardziej aniżeli kobiety, których problem ten dotyczy o wiele częściej. Jeśli tylko pojawia się problem i samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają trafnych efektów, najprawidłowiej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem profesjonalisty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *